Famka deelnemers reizen door de tijd met Professor Niks-te-Dol

Terwijl alle Famka deelnemers hun tenten opbouwen, raakt professor Niks-te-dol zijn boek ‘Wat ik nog niet weet’ kwijt. Met behulp van dit boek kan hij zijn tijdmachine verbouwen en naar de toekomst reizen. Dart Vader die niet wil dat de professor ontdekt wat er in de toekomst kan, probeert het boek te vernietigen. Het magische boek deelt zich in drieën en verdwijnt in de tijd. Dan verliest de professor ook nog de ‘Waar is het’. Een soort lamp waarmee de geheime taal in het boek kan worden vertaald.

Dan besluiten bevers, welpen, scouts, explorers en hun familie om te helpen. Door het oplossen van een puzzel wordt het coördinaat verdiend en de ‘Waar is het’ gevonden. De ‘Wat ik nog niet weet’ blijkt zich te hebben verstopt in het Engeland in de tijd van Koning Arthur. Jong en oud stappen in de tijdmachine en gaan in het verleden op zoek naar de deeltjes van ‘Wat ik nog niet weet.’

Door puzzels en spellen te spelen worden de coördinaten verdiend die leiden naar de vindplaats van de boekdelen. Gesterkt door het drinken van een brouwsel gemaakt door Merlijn en Vrouwe van Avalon overwinnen ze de krachten van Dart Vader.  De boekdelen worden gevonden en de professor bouwt zijn tijdmachine af.

Wij gaan terug naar 2016. De professor komt nog een keer langs hij verteld ons dat het in de toekomst fantastisch is en bedankt ons met  een kamplintje. Hij reist daarna verder in de tijd.

Wil je zien wat we tijdens Famka gedaan hebben bekijk dan de foto’s in het album Famka 2016 Niks-te-Dol