Stage lopen

Scouting Montgomery biedt voor leerlingen van het Erfgooiers College en de Huizermaat de mogelijkheid een maatschappelijke stage te lopen.

Leerlingen doen vrijwilligerswerk met het doel meer maatschappelijk betrokken te worden en een leuke ervaring op te doen. Voor zowel leerlingen als Scouting Montgomery levert deze samenwerking voordeel op. Leerlingen maken kennis met een van de vele vormen van vrijwilligerswerk. Onze groep heeft tijdelijk ondersteuning en extra handen om activiteiten te realiseren.

Met de hulp van deze stagiaires kunnen wij elk jaar rond 5 december een groot feest organiseren en hebben we hulp bij de uitvoering van bijvoorbeeld een ouder-kind opkomst.

Stagiaires zijn minimaal 12 uur aanwezig en helpen als assistent leiding bij de begeleiding van spellen, bij knutselopdrachten en bijvoorbeeld speurtochten. Samen met de leiding verzorgen zij voor de jeugdleden een leuke opkomst.

Inschrijving voor een stageplaats vindt plaats n.a.v. de MAS markt die jaarlijks op een van beide scholen plaatsvindt. Deze markt wordt georganiseerd door de vrijwilligerscentrale in Huizen. Via de scholen worden leerlingen op de hoogte gesteld van de datum van deze MAS markt.

Wil je ook bij onze scoutinggroep stage lopen, neem dat per email contact op met de stagebegeleidster, Diana Goossens, diana.goossens@scoutingmontgomery.nl