Welpen verdienen natuurinsigne!

5 november, tijdens de landelijke natuurwerkdag hielpen de welpen van scouting Montgomery mee op het scoutingterrein Buitenzorg in Baarn.

Na een korte uitleg konden we aan de slag met het planten van bomen en struikjes, het maken van houtrillen, het verzamelen van stookhout en het opruimen van gevallen blad.

De beheerder was zo tevreden dat hij ons beloonde met een naambandje en het natuurinsigne. Dat natuurinsigne verdienden we doordat we dit seizoen extra goed naar de natuur gekeken hebben. We maakten gips afgietsels van bladeren, leerden over bladvormen nerven en bladranden, namen van bomen, leerden over en zochten paddenstoelen in het bos. Met onze hulp bij de natuurwerkdag verdienden we het insigne.

Iedereen die nog geen insigne ontving krijgt natuurlijk nog een nieuwe mogelijkheid om deze te behalen bij volgende opkomsten.

Bekijk de foto’s van deze dag