Formule 1 in Zandvoort – zomerkamp Scouts

Afgelopen zomer was tijdens het Formule 1 weekend in Zandvoort ook het kamp van de scouts. Aangezien tickets nét niet in het budget paste hebben we onze eigen race klassen doorlopen. Begonnen in de Formule 3 raceten de groepjes tegen elkaar.

Hiervoor was een bordspel door de leiding zelf ontwikkeld. Een kaart, allerlei gebeurtenissen, verschillende dobbelstenen, een portie goed geluk en goede inzet bij spellen leverde een eindstand op. Groepje Joen won. Ook de Formule 2 klasse werd door groepje Joen gewonnen. In deze ronde konden allerlei extra acties uitgevoerd worden om zelf voordeel te behalen of een ander team nadeel te geven…

De laatste en (en beste) Formule 1 klasse waren er ook allerlei raceauto verbeteringen te verdienen. Een nieuwe motor of aerodynamischer chassis, het was goed om ze binnen te slepen. De winnaar van deze klasse was nipt het groepje van Tyko.

Maarrr voor alle niet race liefhebbers was het gelukkig een gewoon zomerkamp. Een hike door de duinen, bunkers gezien, Duinrell bezocht. Elke dag lekker (zelf gemaakte) eten. Kampvuurtjes, avondspellen en nog veel meer!

Bekijk nu snel de foto’s